Hilton’dan sonra Dedeman mı geliyor?

Bolu Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz, Köroğlu Otel’in Bolu’nun geleceğinde yer olmayacağını belirtirken, Kültür Merkezinin altında Katlı Oto Parkın girişinde yapılması planlanan 14 katlı otelin işletmeciliği için ise Dedeman Otellerinin ilgilendiğini açıkladı.

Haber: Kasım ŞAHİN – Volkan YILMAZ

Başkan Yılmaz bir soru üzerine; “Köroğlu otelde yıkılacak elbette orası da meydan. Köroğlu otelin yıldızlarıyla ben ilgilenmiyorum. Çünkü işletmeci ben değilim. Bakanlığa müracaat etmiştir, bakanlıkta izin vermişse almıştır. Köroğlu otel Bolu'nun geleceğinde olmayacaktır. Şuan ki Köroğlu otel olmayacaktır, çünkü diğer yapılacak otelin adı da Köroğlu olabilir. Bizim açımızdan mahsuru yok” diye konuştu.

GİDİN ÇADIR KURUN

Başkan Yılmaz, 14 katlı otel ve belediyenin yeni hizmet binası hakkında çarpıcı açıklamalarda bulunarak; “Biliyorsunuz Bolu'nun gelişmesi hayat hikayesi gibi, adım adım Bolu'yu geliştirmeye çalışıyoruz. Belediye meclis üyesi olduğumuz dönemden bu yana oluşturduğumuz Bolu'yu inşa etmeye çalışıyoruz. Bu inşa içerisinde altın bilezik dediğimiz bir sunumumuz vardı. Bu sunumda çekirdek dediğimiz alandır belediye önü. Burada şuan bir eksiğimiz, hatamız Bolu Belediye binasını biz burada düşünmemiştik. Daha önce iki üç ayrı yerde belediye binasını tasarlamıştık. Ancak ekibimizle tam uyumu sağlayamadık. Eğer siz ekip çalışmasını sağlıklı yürütemezseniz oldu bittiye gelen neticelere doğru gidersiniz. Tabi biz diğer tarafı tepeyi kaldırdık, altını doldurduk. Ondan sonrada bizim arkadaşlarımız ön tarafın geleceğini kabullenmediler ve olmayacağı kanaatindelerdi belki de.  Dolayısıyla belediye ile ilgili çalışmaları yapmadılar. Ondan sonra biz arka tarafı yıkmaya başlayınca önce mali işler nereye gideceğiz dedi. Bende nereye giderseniz gidin, çünkü bunu sizin düşünmeniz lazımdı, buranın yıkılacağını bilmeniz lazımdı dedik. Sonrada imar müdürlüğü dedik ve biz de bunları bir yere sıkıştırın ki, sıkışsınlar en azından kendi planlamalarını yapamayan bir yapıda olan imarın Bolu ile ilgili planlamayı yapabilme şansları gözükmez dedik. Ne yapacağız dediklerinde çadırda durun dedik. Bundan önce imar müdürlüğünün yaptığı çalışmalar neticesinde orada bir planlama vardı. O alan proje konusunda benim hiçbir katkım yoktur. İmar müdürlüğü kendisi planlamış. İyide arkada otel var, dükkanların girişi var, hepsi tamam peki belediyeyi ne yapacağız. Bu arada yaptığımız görüşmelerde arkadaşlar dediler ki, belediyeyi buradan başka bir yere taşımak olmaz, en azından idari kısım burada kalsın dediler. O zaman orada konferans binası gibi bir bina vardı orayı belediye binasına dönüştürün dedim. Evet bu çalışma bitti.

DEDEMANLA GÖRÜŞTÜK

Tabi bu çalışmalar kapsamında anıtlarla da sıkıntılar olduğu için, anıtlarla da istişare edilerek, bu bölgenin ihalesi yapıldı. Otel ile bu konsept ayrı. Önceliklerimizde farklı. Belediye binasına acil ihtiyacımız var. Ve o kademeli bir şekilde aşağıya doğru inen yapının da olması belediye meydanın genişlemesi dolayısı ile gelecekte Bolu'nun çehresini değiştirecek bir yapıdır. Hızlı bir şekilde yaptığımız için belediye binası arzu ettiğimiz gibi planlanmadığı için mevcut yere sıkıştırıldığı için sıkıntılarını yaşayacağız. Ama mevcutlara göre çok farklı duruma gelecektir. Biz yapılarımızda iki aşamayı deniyoruz. Birincisi cebimizden para çıkmasın birisi kat karşılığı yapsın diyoruz. İhaleye çıktık giren olmadı. O zaman bizde kendi paramızla yapmaya karar verdik. Otel ile ilgili şu ana kadar müşteri bulamadık. Bir çok görüşmemiz oldu fakat müşteri bulamadık. Şu an Dedeman Otelleri yönetim kurulu başkanı ile yaptığımız görüşmede bizden proje istedi. Yaparsanız biz çalıştırırız dediler. Tabi Bolu'ya Hilton'un gelmesi Bolu'nun çehresini değiştirecek, çünkü Hilton uluslararası bir otel. Dedeman'da ulusal çapta büyük bir otel. Bunlar Bolu'nun eğer turizm geleceği olacaksa bu konularda önemli adımlardır diyoruz. Dedeman olmaz bir başkası olur. Ama bir arayış içerisindeyiz. Asıl sıkıntımız şu, bizim mimarımız otel mimarı değil. Bizim mimarımız oteli planladı. Belki en güzelini yaptı. Ama bir işletmeci gözüyle, bir otel mimarı gözüyle bu projenin incelenmesi lazımdır. Biz binayı yaptıktan sonra, yok şu duvar böyle, bu duvar olmamış gibi sorunlar yaşamak istemiyoruz. Yani biz akıllı ve doğru hareket etmek istiyoruz. O yüzden şuanda oteli ikinci plana aldık. Yalnız ikinci plana aldık derken yıllar sonra yapılacak demiyoruz. Otel ile ilgili çalışmayı başlatmış durumdayız. Eğer otelin projesi işletme açısından ideal ise onu da önce ihaleye çıkacağız ve yap işlet devret modeli ile alıcı bulmaya çalışacağız. Alıcı olmazsa onu da biz parasını ödeyerek kendimiz yaptıracağız. Yaptırıp işletmesini bir şirkete vereceğiz. Eğer burayı bitirebilirsek artık belediye önü ve belediyenin orasını bitirmiş oluyoruz.

TAŞHAN RESTORASYON ÇALIŞMALARI BAŞLIYOR

Neresi kalıyor yukarı çarşı kalıyor. Yukarı çarşı ile ilgili restorasyon çalışmaları devam ediyor. İnşallah bu sene oranında restorasyonuna başlarız diye düşünüyorum. Yukarı çarşı için proje şekillendi ama bunun anıtlardan geçmesi gerekiyor. Taşhan'ı satın almıştık biliyorsunuz ve Taşhan ile ilgili projede anıtlarda şuan, oradan geçerse hemen oranında restorasyonu başlayacak. Sadece o bölgede bir kaç yerden başlattım. Ondan sonra lise bayırı ile ilgili bir çalışmayı sürdürüyoruz. Orada geçmişte başka sıkıntılar yaşanmıştı. Ondan sonra pazar yeri projemiz var. Bu proje ile ilgilide fizibilite çalışmaları devam ediyor. Ama bu projeler, belediye binasının olduğu bölgenin çapları çok geniş olduğunu söylersem Bolu Belediyesi ve onun bütçesi ile bunların yapılabilirliği konusunda da baya ciddi bir açı var. O yüzden biz öncelikle cebimizde para çıkmasın birisi yapsın istiyoruz. Yapacak kimseyi bulamazsak eğer o zaman biz kendimiz yaparız. Şu anda o aşamalar adım adım devam ediyor. Otel ile ilgili anıtlarla ilgili problemimizi tam aşmış değiliz. Çünkü biz kendi göbeğimizi kendimiz kesemiyoruz, ruhsat ve inşaat yapısı itibari ile ilgili sorunları çözemiyoruz buralarda. Orada anıtlarında okeyini almamız gerekiyor. Anıtlarla metrekare bazında anlaşamadık. Biz diyoruz ki işte bodrumları metrekarelerin içinde tutalım, onlar da hayır tutmayalım diyorlar. Eğer anlaşmada zorlanırsak otel ile ilgili boyutlar değişebilir. Ama bizim için olmazsa olmaz birinci öncelik belediye binası olduğu kısım olduğu için oranın onayını aldık ve hemen ihalesini yaptık. İnşallah ihaleyi alan firma düzgün bir firmadır. İşin birde böyle kötü bir tarafı var. Yani ben şu zamanda bitireceğim diyerek bitiremezsin. İhale yapıyorsun, eğer şartlar yerinde değilse ihaleyi iptal edebiliriz. Yeniden ihale yapabiliriz. Ama yeniden ihale yaptığımızda değişen bir şey olmayabilir. İhaleyi alan adam iyi bir adam ve iş bitirici bir adamsa hemen iş biter. Şu an hala üç beş yıldır devam bu tür sıkıntıların olduğu inşaatların olduğunu biliyorsunuz. Bizde özel sektörde olduğu gibi olmuyor. Gönlümüzden geçen gelecek sene yeni belediye binasında oturmaktır. Bunun için hiçbir eksiğimiz yok. Paramızda var, yeter ki müteahhitler düzgün çalışsın. Tabi müteahhit için verilen sürede biraz uzun verilmiş ama ihaleyi alan adam ile ilgili kararı tam vermedik. Kararımızı verirsek onu hızlandıracağız burayı bir an önce bitir diyeceğiz.