banner133

banner101

20 Kasım 2017 Pazartesi

BOLU’DAKİ SAKLI BAHÇE

Bolu’nun sosyal yaşamında çok önemli bir yer oluşturacağına inanılan Türk Mutfağı Safa Bahçesi iddialı projelerle Bolu halkının karşısına çıkıyor. Aktivite alternatifleri oldukça fazla olan snack bar, paintball, at biniciliği, dart, mini futbol, voleybol, okçuluk, bisiklet, bilardo, tavla, 50 kişilik sinema, resim çalışma imkanı, balık tutma imkanı gibi çok zengin aktiviteleri bulunan Safa bahçesi 1938 Haşim Restaurant Bolu Osmanlı Mutfağına ait zengin yemek çeşitleri ile hizmet yarışına hazırlanıyor.

23 Nisan 2013 Salı 19:14
Bu haber 8829 kez okundu
 BOLU’DAKİ SAKLI BAHÇE

Yurdaer Otel Bolu Mutfak Sanat ve Aktivite Merkezi’nin işletmecisi İnan Kalaycı yeni projeleri hakkında açıklamalarda bulundu. Kalaycı;“Tesisimiz 1952 yılında dedemiz Mehmet İnan Beyefendi tarafından kurulmuş. Diğer dedem ise Haşim Kalaycı. Namı-diğer Haşim Usta. O da Haşim Lokantasını 1938 de kurmuş.  Ben de üçüncü nesil olarak iki dedemin hizmet mirasını Yurdaer Usta’dan devralarak çalışmaya devam ediyorum. 10 yıllık gurbet tecrübesi ile geldim ve memleketin dışında her gördüğüm yerden öğrendiklerimi burada değerli misafirlerimizin hizmetine sunuyorum. Artık bizim hizmet anlayışımız Lüks, Keyif ve Şımartma satmak üzerine kurulmuştur. Lüks, Keyif ve Şımartma kavramları tüm personelimizin de slogan olarak benimsediği kelimelerdir; Misafirlerimizin memnuniyeti esas amacımız olup bu üç kavramı Kalite tabağında en Nazik tavrımızla sunuyoruz. Ümit ederim Bolu Mutfak Sanat ve Aktivite Merkezi, Bolu’nun bir sosyal aktivite merkezi olacaktır’’ dedi ve projelerin sırayla devreye girdiğini belirtti. İnan Kalaycı Türk Mutfağı Safa Bahçesindeki ilk durağın, kuyu kebabı olarak bilinen Piran’ın yapılacağı kuyu’nun başı olduğunu söyledi. Kalaycı: “Burası Piran’ın ve ekmek fırınının merkezidir. Buraya gelen misafirlerimiz Bolu’nun Mutfak Sanatları ve Aktivite Merkezi’nde Bolu’nun ve Osmanlı mutfağının Türk kültürünün mutfak sanatlarını icra etmektedirler. Ekmek fırınlarımızda misafirlerimiz kendi ekmeklerini kendileri pişirebiliyorlar. Yanında ki de Piran kuyusu dur. Bu kuyu bölgenin ticari çalışan tek Piran kuyusudur. Oturmuş bir kuyudur, eski ve tecrübeli, çok iyi pişiren bir kuyudur. İçerisi antik dönemin gözyaşı şişeleri şeklindedir, Çingene tuğlası denilen tuğlayla örülüdür ve burada dört kuzu aynı anda pişirilebiliyor. Mengenli aşçılarımız dünyaca meşhur fakat Piranımız meşhur değil. Biz de buna yönelik bir çalışma yaparak, elimizin altında bir Piran kuyusu varken neden bunu değerlendirelim dedik ve haftanın bir günü Çarşamba günleri Kuzu Piran yapmaya karar verdik. 1 Mayıs tarihinden itibaren ise Bolu’ nun özlenen tadı olan Kuzu Piran yemeğimiz her Çarşamba günü Haşim Restaurant ta hazırlanarak Safa Bahçemizde Şelalelin kenarında ki kamelyalarda itina ile sunulacaktır. Mayıs ayından itibaren her Çarşamba Günü Eskiden Bolu Panayırında yemeye alıştığımız kuzu Piranı özleyenleri Safa Bahçemize bekliyoruz. ‘’Dedi. İnan Kalaycı tesise gelecek müşterilerin kendi başına alabalık tutabileceklerini, tutulan alabalıkların garsonlar tarafından servis edileceğini, kış aylarında kamelyalarda odun sobalarının yakılacağını belirtti.

İngilizce pratiği yapıyoruz

İnan Kalaycı ‘’ Ayrıca biz şu anda burada yabancı dilimizi geliştirmek için veterinerlerimizle, doktorlarımızla, üniversiteden hocalarımızla haftada bir buluşup İngilizce pratiği yapmaktayız ve kendileriyle bir araya geldiğimizde kesinlikle Türkçe konuşmuyoruz ve İngilizceyi ders havasında değil sohbet havasında geliştiriyoruz. Çünkü lisan bir kültür öznesidir. Kültürü kültür yapan en önemli unsurlardan birisi lisandır. Yazın havaların ısınmasıyla birlikte biz bu projeyi biraz daha genişletip İngilizce filmler oynatmayı planlıyoruz. Bu filmler için bütün meraklıları buraya bekliyoruz.’’ Şeklinde konuştu.

Ağaç evimiz ve şömineli yayla evimiz var

Safa Bahçesi tesisinin özelliklerini sunmaya devam eden İnan Kalaycı; “Ayrıca özel günlerde, toplantılarda kullanmak üzere ağaç evimiz ve şömineli yayla evimiz vardır. Özel mekânlarımız olmaları hasebiyle toplantılarda ücreti mukabilinde kullanılabilmektedir. Örneğin; çiftlerimizin gelip ağaç evimizde kendilerine özel bu alanda mum ışığında romantik bir ortamda akşam yemeği yemeleri Safa bahçesinin sunduğu bir hizmet olarak benzersizdir. Aynı ortamda isteyen gruplarımız yer sofrası kurabilirler. Şömineli yayla evimiz derseniz gruplar için, rutin toplantılar yapan dernekler için ve bilumum toplantılar için değerlendirilecek ve içerden kilitlenebilir özel ve mahrem bir mekândır.” Dedi. Tesiste alkollü satışın özellikle turistler açısından var olduğunu söyleyen Kalaycı alkolü kontrollü sattıklarını da belirtti. Tesisin sunduğu imkânların ücretlerinden de bahseden İnan Kalaycı ‘’ Restaurantımızın pahalı olduğu lafına hayret ediyorum. Zira nice lokantaları, restoranları gezdim ve gördüm ki Bolu’da bizim menümüzden çok daha pahalı menüler var. Bizim menümüzde ki en meşhur yemeğimiz 24 TL’dir. Asla piyasa fiyatlarının üstüne çıkmak gibi bir iddiamız yok. Biz istiyoruz ki herkes burada istediği rahatlığı yaşayabilsin ve bunun sonucunda da kimsenin cebi yanmasın. 18 ila 40 TL arasında bir harcama ile hem lezzetli hem seçkin hem de kaliteli yemeklerle karnınızı doyurabilirsiniz.’’ Şeklinde konuştu.

Çocuklarımız için arkeoloji bahçemiz var

İnan Kalaycı ‘’Zaman oldukça, sırası geldikçe bütün aktivitelerin uygulamaya geçtiğini herkes görecektir. Yeter ki artık safa bahçesinin pahalı olmadığını Bolu’dan çok uzak olmadığı anlaşılsın.  Ayrıca burada çocuklarımız için arkeoloji bahçemizde bulunmaktadır. Bizim kültürümüze ait değerleri arkeoloji bilimini öğrenebilecekleri, daha çocukken arkeoloji bilinci aşılayabileceğimiz bir alanımız bulunmaktadır. Son olarak burada havaların ısınmasıyla güzel bir yaz akşamında sanat olarak müzik de mevcut olacaktır. Üniversitemizin müzik bölümü öğrencileri ve hocalarıyla temas halindeyiz. Üniversite müzik bölümü hocalarının veya öğrencilerinin pop müziği klasik müzik gibi mini konserler vermesi planlanıyor. Gelelim plastik sanatlara; plastik sanatlar çerçevesinde modellerle, büstlerle, kara kalem çalışmaları, yağlıboya ve guaj çalışmaları yapılabilir’’ Dedi

Kabiliyet Sizsiniz

İnan Bey ‘’Acun Ilıcalı da otelimize geldi ve burada yemek yediğini biliyorsunuz. Geldiğinde Acun Bey bize bir fikir verdi. Bizde bu doğrultuda yerel kanallarımızda yayınlanmak üzere yöremize lokal olarak çevre illerin de katılımıyla ‘’Kabiliyet Sizsiniz’’ gibi bir yarışma düzenlemeyi düşünüyoruz.’’ Diyerek röportajını sonlandırdı.