SAMOS GEZİSİ-1

Fırsat buldukça yurt içi ve yurt dışı gezilere katılmak istiyorum. Yine Lütfiye Özkan hocamız, genelde emekli öğretmenlerimizin ağırlıkta olduğu grupla, bizim Sisam dediğimiz Türkiye’ye en yakın Yunan adası Samos Adasına Meis Tur ile 2 gece, 3 günlük bir gezi organize etmiş. Ben de yeni yerler görmek arzusuyla bu geziye katıldım.
Ayrıca artık yurt dışı gezileri, yurt içi gezilerden daha ucuza geliyor. Ne yazık ki Türkiye’de fiyatlar her konuda uçtu. Hele otel fiyatlarının yanına yaklaşılmıyor. Samos gezisi neredeyse Türkiye’deki fiyatların yarısına denk geldi. Bu yüzden de iki yıldır Yunan Adalarını Türk turistler işgal etmiş. Samos’un da toplam nüfusu 33 bin civarında. Geçen sene Samos’a 27 bin turist gelmiş, bunların 19 bini Türk turistlermiş. Hele hafta sonları adeta Türkler akın ediyormuş. Biz de feribotla gidip gelirken çok az sayıda yabancı vardı, neredeyse yolcuların tamamı Türk’tü. Türkler, daha ucuza geldiği için Yunan adalarını tercih ediyorlarmış.
Samos’un tertemiz, sakin, doğal, medeni hali herkesi cezbediyor. Denize nazır, önünde pırıl pırıl plajı olan temiz ve bakımlı villalar aylık 200-300 Euroya kiralanabiliyormuş. Türkiye’de böyle villalar 2-3 kat daha pahalı.
Gittiğim yerleri okuyucularıma anlatmak için notlar alıyorum. Yazılacak konular çok olunca Samos gezisini yazmak gecikti ve bu günlere kaldı. Gezi anıları çok okunuyor ve ilgi çekiyor. Ben de bir yere gideceksem başkalarının gezi anılarını, gidilecek yerleri okuyorum ve çok şey öğreniyorum.
Samos’a gitmek üzere Bolu’dan 19 kişi, 14 Eylül 2023 Perşembe günü akşam 18.00’de otobüsle Bolu Otogarından Kuşadası’na hareket ettik. Kuşadası’ndan da Meis Tur’la grubumuza katılan yaklaşık 15 kişi daha oldu. Hep birlikte Cuma sabahı 09.00’da Kuşadası’ndan da feribotla Samos adasına hareket ettik. 1,5 saat sonra da Samos’un Başkent'i Vathy şehrindeki limana geldik. 15 Eylül Cuma ve 16 Eylül Cumartesi günleri iki akşam kaldık. 17 Eylül Pazar akşamı saat 17.00’de yine feribotla Vathy’den Kuşadası’na döndük. Pazar akşamı Kuşadası’ndan Bolu’ya hareket ederek Pazartesi sabahı Bolu’ya geldik.
Samos dağlık yer anlamına geliyormuş. Adanın % 90’ı dağlık ve çam ormanlarıyla kaplı. Yeşille mavinin birleştiği adada mükemmel koylar ve kumsallar var. Deniz pırıl pırıl, rengarenk bir akvaryuma benziyor. Osmanlı’nın susam ihtiyacı bu adadan karşılandığı için biz bu adaya Sisam ismini vermişiz.
Samos, Türkiye’ye en yakın Yunan adası. Kuşadası’na sadece 3 km. mesafede. Dilek Yarımadası’na ise 1575 metre uzaklıkta. Öyle yakın ki yüzülerek bile gidilebiliyormuş. Ancak deniz yolu ile ulaşımda, limandan limana feribot adanın ucundan dolaşarak kuytu bir yerde bulunan Vathy limanına 157 km. yol aşarak ulaştığı için 1,5 saatte varılıyor. Kötü havalarda deniz dalgalı olduğunda bu süre uzayabiliyor. Adadan dönerken deniz dalgalıydı, feribot çok sallandı. Devamlı gidenler bu dalgalara alışkın olduğu için korkmuyorlar, ama ben feribot sallandıkça korktum, bizim gruptaki arkadaşlar da epey korktular. İçimden şu deniz yolculuğu bir bitse de kurtulsak dedim.
Vathy limanı gümrüğünde bizi Mehmet Bey isimli rehber karşıladı. Mehmet Bey, 1974 Kıbrıs Barış Harekatına kadar Rodos adasında yaşayan bir Türkmüş. 1974 Kıbrıs Barış Harekatı olunca Rodos’ta yaşayan ne kadar Türk varsa, adadan göndermişler. Mehmet Bey de Türkiye’ye gelerek, İzmir Foça’ya yerleşmiş. Anadili gibi Yunanca bildiğinden Yunan Adalarına giden Türk turistlere rehberlik yapıyor. Samos’un gezilecek, görülecek yerlerini Mehmet Bey keşfetmiş; bu yerlerin tanıtımını çok güzel yapıyor. Bir bakıma da Yunan Adalarının turizmine katkıda bulunuyor.
Samos’un yüzölçümü 477,4 km2. Yunanistan’ın yüzölçümü olarak en büyük 9. adası. Nüfus bakımından da 8. büyük adası. Adada Vathy, Karlovassi, Marathokampos ve Pytagorio şehirleri var. Ayrıca küçük kasaba şeklinde yerleşim yerleri ve çok sayıda ormanların içinde köyleri var. Bazı köylerde sadece bir kaç yaşlı kalmış.
Adada otobüs ve dolmuş yok. İnsanlar ya yaya, ya da taksi kullanıyorlar. Turistler toplu taşıma olmadığı için araç kiralamak suretiyle geziyorlar. Adada bir de havaalanı var. Adaya, ada dışından deniz ve hava yoluyla ulaşılıyor.
Üç tam gün, iki gece konaklamalı gezimiz çok güzeldi. Samos adası için de bu süre tam idealdi. Adanın hemen hemen her yerini koşturmadan rahat rahat gezdik, gördük.
…/.
Haftaya devam edeceğim.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Nilgün Özerdoğan - Mesaj Gönder

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bolu Olay Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bolu Olay hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Bolu Olay editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Bolu Olay değil haberi geçen ajanstır.